سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طرز تهیه مرصع پلو با مرغ برای 4 نفر

طرز تهیه مرصع پلو

مرصع پلو، یک غذای شناخته شده در فرهنگ غذایی ایران است که با ترکیبی هنرمندانه از برنج، گوشت و میوه‌های خشک به وجود می‌آید. این غذا، به عنوان جواهر پلو نیز شناخته می‌شود و از دوران صفویه بازمی‌گردد. اصالت آن به شهر قزوین نسبت داده می‌شود، اما در استان‌های دیگر ایران نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد، به ویژه در فارس و خراسان. اگر به تجربه طعم‌های جدید علاقه‌مندید، حتماً مرصع پلو را امتحان کنید.

راه‌های مختلفی برای تهیه مرصع پلو وجود دارد، اما تزیین این غذا نیز نقش مهمی دارد. مرحله اصلی این طبقه ترکیبات آماده‌سازی است. بهترین ترکیبات را انتخاب کنید و آماده کنید تا در نهایت غذایی بی‌نظیر و خوشمزه را به دست آورید. این مقاله از وب سایت تی جیب گردآوری شده است حتما تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

طرز تهیه مرصع پلو با مرغ

مواد لازم

مواد لازم مقدار مورد نیاز برنج 4 پیمانه سینه مرغ 400 گرم کشمش ½ پیمانه زرشک ½ پیمانه پیاز 3 عدد بزرگ خلال بادام ¼ پیمانه خلال پسته ¼ پیمانه خلال پوست پرتقال ¼ پیمانه زعفران دم کرده 2 ق غ دارچین ½ قاشق چایخوری آب لیمو ترش 2 قاشق غذاخوری نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی زردچوبه و روغن به مقدار کافی

با آماده‌سازی تمام مواد مورد نیاز، ابتدا پوست پرتقال‌ها را خیس کنید و سپس در آب جوش قرار دهید تا تلخی آن‌ها از بین برود. سپس آن‌ها را در روغن سرخ کرده و با افزودن شکر به آن رنگی جذاب بدهید. گوشت مرغ را به قطعات کوچک خرد کنید و با پیاز، آبلیمو و نمک مخلوط کنید و در یخچال می‌گذارید. برنج را خیس کرده و پس از آبکشی، در قابلمه بریزید و آن را به تدریج با مرغ و مواد دیگر مخلوط کنید. بعد از آماده شدن، برنج را تزئین کرده و آماده سرو کنید.

طرز تهیه مرصع پلو با گوشت

طرز تهیه مرصع پلو با گوشت

ابتدا گوشت را با پیاز، دارچین و برگ بو در قابلمه بپزید. سپس زعفران را دم کرده و به آن اضافه کنید و با نمک و فلفل به طعم مورد نظر برسانید. در یک تابه، خلال‌ها را با کره تفت دهید و سپس زرشک و کشمش را اضافه کرده و خمیری کنید. همچنین هویج را با شکر و آب بپزید و خلال پرتقال را با کره و شکر در تابه تفت دهید. در نهایت، برنج را آبکش کرده و با مواد تهیه شده تزئین کرده و آماده سرو کنید.

مواد لازم مقدار مورد نیاز برنج 4 پیمانه گوشت گوسفندی 500 گرم پیاز بزرگ رنده شده ½ پیمانه خلال پوست پرتقال 100 گرم کشمش پلویی 100 گرم زرشک 100 گرم خلال بادام درختی 100 گرم خلال پسته 100 گرم کره 100 گرم خلال هویج 100 گرم زعفران آب کرده به میزان کافی دارچین، برگ بو، نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

مرحله اول: ابتدا گوشت را همراه با پیاز، دارچین و برگ بو درون یک قابلمه قرار دهید و آن را به مدت کافی بپزید تا کاملاً پخته شود.

مرحله دوم: پس از پخت گوشت، زعفران را دم کنید و به آن اضافه کنید. همچنین، نمک و فلفل را نیز به طعم مورد نظر اضافه کنید.

مرحله سوم: در یک تابه، خلال‌ها را با کره تفت دهید و سپس زرشک و کشمش را به آن اضافه کنید و بگذارید حدود 10 دقیقه در آن خیس شوند.

مرحله چهارم: هویج را خلال کرده و همراه با شکر و آب درون قابلمه بپزید تا نرم شود.

مرحله پنجم: خلال پرتقال را سه بار جوشانده و آب آن را تعویض کنید، سپس آن را با شکر و کره در تابه تفت دهید.

مرحله ششم: برنج را به صورت آبکش پخته و سپس مواد آماده شده در مراحل قبل را برای تزیین روی برنج بریزید. با این مراحل، مرصع پلوی شما آماده است. نوش جان!

 

منبع: https://snapp.ir/blog/morasa-polo-recipe